Czerwcówka BTHG

W sobotę 8 czerwca 2024 roku, udaliśmy się na tzw. czerwcówkę, czyli czerwcową wycieczkę naszego towarzystwa po ziemi chełmińskiej.

Podczas naszych wędrówek, mogliśmy zobaczyć ciekawy wiatrak w miejscowości Bierzgłowo, jak również leżący nieopodal Zamek Bierzgłowski. Stamtąd pojechaliśmy do malowniczego wąwozu w Leszczu. Kolejnym przystankiem podczas naszego wyjazdu była Nawra, gdzie znajduje się bardzo stary kościół a trochę dalej pałac, należący niegdyś do rodów Kruszyńskich i Szczanieckich. Na obiad udaliśmy się do Chełmży a w drodze powrotnej widzieliśmy ruiny zamku w Papowie Biskupim, jak również tamtejszy kościół. Tuż przed Bydgoszczą zatrzymaliśmy się jeszcze na chwilę w Unisławiu, aby zobaczyć cmentarze, zarówno ten katolicki jak i ewangelicki. Jest tam też ciekawy budynek dawnego dworca kolejowego. Następnie zatrzymaliśmy się na chwilę w Dąbrowie Chełmińskiej, gdzie znajduje się zbiorowa mogiła pomordowanych w 1939 roku. Wróciliśmy wieczorem z głową pełną wrażeń.